7 Aralık 2012 Cuma

Çift Taraflı Bebek Arabaları


Daha evvel yazmıştım bebek arabamızı, portbebe, oto koltuğu ve alışılagelen koltuklu üçü ancak arada kullanılabilen Hauck Malibu travel sistem bebek arabası. Portbebe ile 2 ay, oto koltuğu ile 4 ay kullandık. Ahir alışılagelen koltuklu haline geçtik. Bebek arabamızdan ancak aşırı açıdan kıvançlı olsam da, alışılagelen koltuklu halde iken dışa çevrik oluyordu ve bu boyut alelhusus havalar soğumaya başladığında benim amacıyla aşırı baskı olmaya başladı. Şapkası mı döndü, ancak eğiklik mu var durup durup andırmak zorunda kalıyordum.

Burda (slovakya) bebek arabaları aşırı aşkın yaygın ve insanlar az çok ehemmiyet veriyorlar bu mevzuya. Cins cins bebek arabaları var ve ekseriyetle kocaman tekerli arabaları ve gene 3 lü setleri yeğleme ediyorlar. Domestik markalar, Çek cumhuriyeti ve Polonya'ya ait markalar az çok yaygın. Amerikan modelleri dayanıklı görülmez amma diğer Avrupa ülkelerinin modelleri de kullanılıyor.

Bebek arabasıyla dolaşmaya çıktığımızda başkalarının arabalarına bakmaktan helak oluyordum. Öyle adamakıllı arabalar var ki (tabi anneleri de fıstık gibi), bebeğini kendine doğru oturtmuş salına salına gezerken, ego iki dakkada ancak şapkası kaymış diyerek zırlayan bebeyi düzeltmeye çalışmaktan, mızıldama stresinden kan ter içinde kalmış, oram buram kaymış halde olmaktan gayet huzursuzdum :S Ancak de o arabalar ancak farklıydı saki. Duruşu elan ancak havalıydı, sanki yerden elan yüksekteydi oturma bölümü. Antrparantez burda bebek arabaları sadece arabadan ibaret değil, aksesuarlara da aşırı meraklılar. Hususi tasarlanmış mülevven ve desenli dal yastıkları, soğuktan apotr gayda gibi bişey (slovakçası nanoznik), oyuncakları, sürücünün elleri üşümesin diyerek destekleme yerine montaj edilmiş el apotr tüylü bişeyler... Bizim arabamız ise altına koyduğum alt açma süngeri, üstüne örttüğüm her yerden fırlamış battaniye ile dayanıklı ancak çigan havasında kalıyordu :) Bknz aşağıdaki resim

En ahir eşim mademki istiyorsun alalım ancak tane, amma fiyatını blog yaparak çıkaracaksın dedi ve ego de azmettim kızım amacıyla ancak araba almaya değişmeyen verdim ( parası da tamamlanmaya yaklaştı :p).

Araştırmaya başlayınca ancak dünya benzer çıktı karşıma. Koşa cepheli bebek arabalarının sadece kolu öne arkaya çevirerek kabil olduğunu sanıyordum amma meğerse koltuğu çıkıp aynı iki yöne de oto koltuğu gibi kliklenen modeller varmış ve benim imrenerek baktıklarım onlarmış. (Tamam biraz geç kalmış olabilirim bunu anlamakta).  Bu yazıda sadece koltuğu çıkıp koşa cepheli olabilen modellere değindim.

İlk evvel Mamas and Papas'ta idi gönlüm. Alelhusus aşağıdaki modelinde Sola. Gördüğünüz üzere koltuk biraz elan yüksek gibi. Koltuk ufki duruma da geliyor ve her iki yöne çıkarıp takılabiliyor. Fakat bu modelin fiyatı biraz fiyatlı geldi (450 euro civarıydı). Biraz evvel yazıya görsel ararken e-bebekte 899 dan 699 a indiğini gördüm bu modelin.

Sonra Quinny Zap Xtra'ya gitti aklım (aşağıdaki resim). Hem küçücük tekerlekleri vardı aşırı hafifti, hem de koltuğu iki yöne dönüyordu. Fakat ancak akşam yorumları kavramak aklıma geldi. Çoğu can koltuğu asılmış haldeyken katlanmadığından şikayet etmiş. Aynı oto koltuğu gibi koltuğu çıkaracaksın, iskeleti katlayacaksın. E peki o koca koltuk (oto koltuğundan elan balaban) ne olacak ayrı dava vazgeçtim. Fiyatı da 235 euro civarıydı. Bilahare Quinny'nin kendi web sitelerinde yeni bilgi olarak bu modelin son sâdır 2013 modellerinin koltukla katlanabildiği ilan edildiğini gördüm amma vazgeçmiştim.

Sonra araştırmalarıma devam ederken Jane'in Muum modeliyle karşılaştım (video). Burda Jane az çok yaygın kullanılıyor. Bu benzer şahaneydi, hem istediğim gibi koltuk koşa yöne dönüyordu hem de koltukla bu arada katlanıyor, gayet ufak oluyordu.

Kararımı vermiştim bunu alacaktım amma fiyat araştırması yapmalıydım elan ucuzunu çıkarmak amacıyla. Bunun fiyatı (oto koltuğu hariç) 300 euro civarıydı, bibi aşırı pahalıydı içim de elvermiyordu.

Sonra fiyat araştırması yaparken elbette oldu hatırlamıyorum Graco Evo modeline rastladım.Bu benzer de gene koşa cepheli olabiliyor ve koltukla katlanabiliyordu, fiyatı da Muum'a bakarak 100 euro elan ucuzdu :) Özelliklerine bakınca gene az çok hafif iskelete (6,5 kg) sahipti, arka tekerlekleri büyüktü amma elan âlâ sürüş sağlayacaktı (burda herkes balaban alıyor ya) bu modele değişmeyen verdim.Ve bağımlı artık az daha belli ancak fiyatın üzerindeki tüm arabalarda olduğu gibi tek elle açılıp kapanma özelliği de var.

Aynı resimdeki gibi kırmızı, nanozniki de var ancak de yağmurluğu içeriyor. Antrparantez kızıma ancak de arabasına asmak amacıyla oyuncak armağan ettiler, gayet uygun oldu.

Tabi bakınca 200 euro esasen dayanıklı de adi değil, alelhusus ikinci arabayı alıyorsanız. Fakat bu özellikte bulabildiğim en adi bebek arabası bu idi. Sürüşü ise süpermiş. Baston bebek arabası kullanan ablam, yazın Hauck arabamıza ferrari gibi diyordu, bu ondan da âlâ jet gibi :) Sepeti ise aşırı elan balaban. Koltuğunun çıkarıp takılması ise aşırı kolay, kızım arabada iken kolayca çıkarıp döndürebiliyorum. Dila da test etti onayladı :)

Koltuksuz kaltlandığında, koltukla katlanmasına bakarak elan az alan kaplıyor amma bizim 3 kapılı arabamızın bagajına bile sığıyor. Sadece koltukla katlanırken evvel koltuğu dışa çevrik açmak gerekiyor, içe çevrik halde iken katlanmıyor. Ancak bu aşırı elzem değil kolayca döndürüyorsunuz koltuğu.

Koltuğu çıkarıp da koşa yöne takılabilen arabaların hepsi oto koltuğu ile de kullanılabiliyor. Bari önceden bilseymişim de tek hakeza ancak araba ve oto koltuğu alsaymışım diyorum. Vakıa koşa yön kullanınca oto koltuğunu arabadan hiç çıkarmazdım, ne uğraşıcam onunla her seferinde, dolayısıyla ahenkli ancak bellik oto koltuğu olmasa da olurdu.

Yalnız ancak konuda eski arabamı elan âlâ buldum. Burdaki doğum yapmış arkadaşım gene hakeza koşa cepheli bebek arabası ve oto koltuğu aldı. Türkiye'ye gidecekleri ahit arabada da almak amacıyla oto koltuğunu takıp götürecekler ve alışılagelen koltuğu bırakacaklar (oldukça balaban çünkü, onların benzer elan da farklı). Biz Türkiye'ye hauck ile giderken ikisini de götürmüştük zira alışılagelen koltuk asılmış iken dair oto koltuğu da montaj ediliyordu. Uzun seyahatlerde bebek, oto koltuğunda iki büklüm durmaktan sıkılabiliyor ve alışılagelen koltuğunda düz yatırabiliyorduk. Bu çeşit modellerde iki koltuğu antrparantez taşımak baskı hakeza de ancak dezavantajı var.

Benim aldığım kavuşum internet adresini vereyim. Bu modeller sportove kociky (sportif bebek arabası) diyerek geçiyor. Şu link bu özellikteki markaları listeliyor. Hangi markalar var diyerek topluca bakmanıza yardımcı olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder