22 Kasım 2012 Perşembe

Kolay ve Hızlıca Puset Seçimi


Hikayeye en baştan başlayacak olursam, esasen biz abimlerin kızından kalma puseti ve anakucağını kullanmayı düşünüyorduk. O dönem asude sakin "alırız puseti, kılıfını çıkarır yıkar, tekerlerini falan gerekiyorsa yağlam mağlar kullanırız nolcak" diyerek düşünüyorduk. Hatta böyle ancak masrafımız mümteni diyerek de kendimizi şanslı hissediyorduk. Herşey annem ve babamın (yani müstakbel anneanne ile dedenin) "ilk torunumuza almıştık, bu torunumuzun da bebek arabası bizden hediye!!" şeklindeki duyurusu ile başladı. Biz araştırıp istediğimiz modeli bulacaktık, onlara bildirecektik, gerisine karışmayacaktık. Eh, biz de tabii seve seve akseptans ettik ve bundan sonra benim geceleri kabuslar gördüren araştırmalarım başladı :)


Öncelikle tasarımla ilgili ancak iş yapmamın ve modern nezaretli "tasarım" objelerini sevmemin sonucu şu 3 tekerli modeller dikkatimi çekti. Bunların arka tekerlekleri balaban, çoğunda dolgu değil şişme, ön tekerler elan küçük oluyor. Bazıları da 4 tekerli ama buut vs namına ayrımsız mantık.


İlk namına bunları adese altına aldım, ve gördüm ki sürüş keyfi açısından gerçekten de alışılmış 4 küçük tekeri olanlara bakarak aşırı öndeler. Farkı ancak alışveriş merkezinin zemininde birlikte hissedebiliyorsunuz, buyurmak ki İstanbul'un yamuk yumuk parkeli kaldırımları, kevgir engebeli yollarında bunlarda aşırı rahat edileceği kesin! Doğrusu tasarımcıların bu tipe yönelmesinin ancak amacı da (artistik görüntüsünden başka:) kaldırımları amelî inip çıkmak.


Ne var ki bu çeşit modeller beyninde yaptığım onnnnlarca açma-kapama denemesi sonucu gördüm ki bunların en balaban handikapı aslında aşırı ameliye katlanmamaları ve katlandıklarında baya çokça yer kaplamaları, ayrıca ancak de balaban tekerlek ölçülerinden çevre ağır olmaları.


Çok popüler hasıl ve bu yüzden "bu büyüklüğünde insanın ancak bildiği vardır herhalde" mantığıyla baktığım Chicco 4 tekerli pusetlerde beni erinçsiz eden tek şey ana kucağının puset iskeletinden sökümünün yeterince ameliye olmayışıydı. Kullanımını gösteren salon çalışanları birlikte (genç rical olmalarına ve bu işlemi aşırı defa yapmış olmalarına rağmen) bu aşamada zorlanıyordu. Ana kucağının nakil kolunun pozisyonunu değiştirmek amacıyla de komple iskeletten ayırmak amacıyla de iki elinizle birden yanlardaki düğmelere bastırmanız ve ayrımsız anda balaban yuvarlakları kavrayıp bilekten ancak atıf hareketi yapmanız gerekiyor. Bu bana aşırı kullanışsız geldi, zira sonuçta evvel 6 ay (satıcılara sorarsak evvel 9-12 ay, deneyimli annelere sorarsak 4-5 ay) kullanacağımız ana kucağı ile gezmelerde en az 2 kere bu işlemi yapmamız gerekecek. (Biri arabadan inince puset iskeletinin üzerine oturtma, ancak de dönüşte iskeletten sökme ve iskeleti katlayıp bagaja koyma).


Demek ki ana kucağının aşırı ameliye şekilde takılıp sökülmesi ve iskeletin amelî katlanması benim amacıyla evvel bakılacak özellik olacaktı.


Araba bagajımızın balaban olacağını düşündüğüm amacıyla (bir yandan kızımıza araba seçerken ancak yandan da kendimize akla yatkın ancak SUV arıyoruz da!) katlanınca yer kaplama; canlı bi kadın olduğum, evimiz de aşırı yüksek katta olmadığı amacıyla ağırlık problemlerini önemsemedim.
Bir önemli noktanın da pusetin ittirme kolunun tek parça olmasıymış anladım. Zira bu özellik puseti tam ılımlı noktadan tek elle ittirmenizi ve tek elle rahatça dümen etmenizi sağlıyor. Düşünsenize, ancak elinizle çökertme telefonuyla masa başında yürümek, ancak elinizle yetik hasıl evvel çocuğunuzun elini tutup ikinciyi pusette ittirmek başta başlamak üzere tek elle aylamak isteyeceğiniz dayanıklı aşırı boyut olacaktır!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder